Vilkår og betingelser
Indeks:
Artikel 1 - Definitioner
Artikel 2 - Virksomhedens identitet
Artikel 3 - Anvendelsesområde
Artikel 4 - Tilbuddet
Artikel 5 - Aftalen
Artikel 6 - Fortrydelsesret
Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelsesret
Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten
Artikel 9 - Prisen
Artikel 10 - Overholdelse og garanti
Artikel 11 - Levering og udførelse
Artikel 12 - Løbende præstationskontrakt: varighed, opsigelse og forlængelse
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klageprocedure
Artikel 15 - Tvister
Artikel 16 - Yderligere eller andre vilkår
Artikel 1 - Definitioner
Udtrykkene i disse generelle vilkår og betingelser defineres som følger:
- Afkølingsperiode: den periode, som forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;
- Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i forbindelse med et erhverv eller en virksomhed og indgår en fjernkontrakt med virksomheden;
- Dag: kalenderdag;
- Varighedstransaktion: en fjernkontrakt vedrørende en række produkter og / eller tjenester, hvis levering og / eller køb er spredt i tid;
- Holdbart medium: enhver lagerenhed, der gør det muligt for forbrugeren eller virksomheden at lagre oplysninger, der er givet til ham personligt, til at blive lagret på en sådan måde, at fremtidig konsultation og uændret reproduktion af informationen er mulig.
- Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for - inden for afkølingsperioden - at fravælge fjernkontrakten;
- Modelformular: den modelformular, som virksomheden stiller til rådighed for forbrugeren, og som forbrugeren kan udfylde, når han ønsker at udøve sin fortrydelsesret;
- virksomhed: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og / eller tjenester til forbrugere på afstand
- Fjernkontrakt: en kontrakt, der indgås inden for rammerne af et organiseret system for virksomheden med anvendelse af et eller flere midler til fjernkommunikation
- Teknologi til fjernkommunikation: betyder, der kan bruges til at indgå en kontrakt, uden at forbrugeren og virksomheden mødes samtidigt på samme sted.
- Vilkår og betingelser: disse generelle forretningsbetingelser.
Artikel 2 - Virksomhedens identitet
BricksDirect B.V.
Elskensaker 30
5571 SK Bergeijk
Nederlænderne
Telefonnummer: +31 (0) 497 337145
E-mail: info@bricksdirect.com
EURO betalinger:
IBAN: NL20RABO0157845079
BIC: RABONL2U
Ikke-EURO-betalinger:
IBAN: LT243250069022214753
BIC: REVOLT21
Hollandsk handelskammer nummer: 82350078
Hollandsk momsnummer: NL862429523B01
OSS-registreringsnummer: NL862429523B01
Europæisk EORI-nummer: NL862429523
Storbritannien EORI-nummer: GB075264014000
Norsk VOEC nummer: 2059924
Schweizisk momsnummer: CHE-198017361
Artikel 3 - Anvendelsesområde
- Disse vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra virksomheden og enhver afstandsaftale eller ordre mellem virksomheden og forbrugeren.
- Før fjernaftalen indgås, vil teksten i disse vilkår blive stillet til rådighed for forbrugeren på en sådan måde, at den let kan gemmes på en holdbar databærer af forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, vil virksomheden inden aftalekontrakten indgås, at det kan gennemgås, og på anmodning fra forbrugeren vil blive sendt gratis
- Hvis fjernkontrakten indgås elektronisk, uanset foregående afsnit, og inden fjernkontrakten indgås, kan teksten i disse vilkår og betingelser gøres tilgængelig for forbrugeren på elektronisk måde på en sådan måde, at forbrugeren let kan gemme dem på et holdbart medium. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, før fjernkontrakten indgås, vil det blive angivet, hvor vilkårene og betingelserne ved hjælp af elektroniske midler kan findes, og at, på forbrugerens anmodning, elektronisk eller på anden måde vil blive sendt gratis.
- Ud over disse vilkår og betingelser gælder specifikke produkt- eller servicevilkår, andet og tredje afsnit finder tilsvarende anvendelse, og forbrugeren kan i tilfælde af modstridende vilkår og betingelser altid anvende den gældende bestemmelse, der er mest gunstig til ham.
- Når en eller flere bestemmelser i disse betingelser er ugyldige eller ødelagt helt eller delvist, erstattes aftalen og resten af disse vilkår og betingelser og den relevante bestemmelse med en bestemmelse, der dækker originalen så meget som muligt.
- Situationer, der ikke er reguleret i disse vilkår og betingelser, skal vurderes 'i ånden' af disse vilkår og betingelser.
- Manglende og klarhed om fortolkningen eller indholdet af e eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal forklares 'til ånden' i disse vilkår og betingelser.
Artikel 4 - Tilbuddet
- Hvis et tilbud er underlagt en begrænset varighed eller er underlagt betingelser, vil dette blive udtrykkeligt nævnt.
- Tilbuddet i webshoppen er uden forpligtelse. Virksomheden har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet.
- Tilbuddet indeholder en komplet og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter / tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til en korrekt vurdering af tilbuddet fra forbrugeren som muligt. Hvis virksomheden bruger illustrationer, er dette en ægte afspejling af de tilbudte produkter / tjenester.
- Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til kompensation eller opløsning af aftalen.
- Hvert tilbud vil indeholde sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med at acceptere tilbuddet. Dette vedrører især:
- prisen inklusive moms for levering inden for Den Europæiske Union, Liechtenstein, Norge, Storbritannien og Schweiz, prisen eksklusive moms for levering uden for EU, Liechtenstein, Norge, Storbritannien og Schweiz;
- højden af eventuelle forsendelsesomkostninger;
- den måde kontrakten indgås på, og hvilke handlinger dette vil kræve;
- om fortrydelsesretten gælder eller ej;
- ordningerne for betaling, levering og gennemførelse af kontrakten eller ordren;
- fristen for at acceptere tilbuddet eller den periode, inden for hvilken virksomheden garanterer den tilbudte pris;
- satsen for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved at bruge midlerne til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end basisgebyret for det anvendte kommunikationsmiddel
- om aftalen indgives efter dens indgåelse, og i bekræftende fald hvordan forbrugeren kan konsultere den;
- den måde, hvorpå forbrugeren kan rette op på de oplysninger, der gives i henhold til aftalen, inden aftalens indgåelse.
- Andre sprog, foruden hollandsk, kan der indgås en aftale;
- Adfærdskodeks, som virksomheden skal overholde, og instruktioner, hvor forbrugeren kan finde adfærdskodeksen digital;
- Den mindste varighed af afstandsaftalen for en varighedstransaktion.
Artikel 5 - Indgåelse af aftale
- Aftalen er underlagt bestemmelserne i stk. 4 i denne artikel, indgået på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og overholder de tilsvarende betingelser.
- Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomheden elektronisk modtagelse af ordren uden forsinkelse. Så længe ordren ikke er bekræftet af virksomheden, kan forbrugeren hæve eller annullere aftalen gratis.
- Hvis kontrakten indgås elektronisk, skal virksomheden træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre elektronisk overførsel af data og vil sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil virksomheden træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
- Virksomheden kan inden for lovbestemte rammer forhøre sig om forbrugerens evne til at opfylde sine betalingsforpligtelser samt fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernkontrakten. Hvis virksomheden på grundlag af denne forskning har gode grunde ikke indgår aftalen, er han berettiget til at afvise en ordre eller anmode om særlige betingelser.
- Virksomheden vil tilføje følgende oplysninger til produktet eller tjenesten skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme det på et tilgængeligt holdbart medium:
a. adressen på virksomhedens forretningssted
b. betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten
c. information om eksisterende eftersalgsservice og garantier
d. betingelserne i artikel 4, stk. 3, i disse registrerede data, medmindre virksomheden allerede har leveret disse data til forbrugeren inden kontraktens gennemførelse;
e. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller i et ubestemt tidsrum. - I tilfælde af en varighedstransaktion gælder det foregående afsnit kun for den første levering.
- Enhver aftale eller ordre indgås under forudsætning af tilstrækkelig tilgængelighed af produkterne.
Artikel 6 - Fortrydelsesret
Levering af produkter:
- I tilfælde af et køb har en forbruger mulighed for at opløse aftalen i 14 dage uden at give nogen grund. Denne periode begynder dagen efter modtagelse af alle produkter af forbrugeren eller en af den af forbrugeren annoncerede repræsentant.
- I refleksionsperioden skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Han vil kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, får han produktet og, hvis det er rimeligt muligt, i den originale stand og emballagen returneret til virksomheden i overensstemmelse med virksomhedens rimelige og klare instruktioner.
- Hvis forbrugeren ønsker at bruge sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at meddele dette til virksomheden inden for 14 dage efter modtagelse af alle produkterne. Forbrugeren kan gøre dette ved hjælp af standardformularen. Efter at forbrugeren har udtrykt ønske om at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal forbrugeren returnere produktet inden for 14 dage til virksomheden. Forbrugeren skal bevise, at produkterne returneres rettidigt, f.eks. Ved bevis for levering af posten.
- Hvis forbrugeren i slutningen af den lovbestemte periode i stk. 2 og 3 i denne artikel ikke har udtrykt ønske om at gøre brug af sin fortrydelsesret, eller hvis produktet ikke er returneret til virksomheden, er salget en kendsgerning .
- Levering af tjenester:
1. Ved levering af tjenester kan forbrugeren opsige kontrakten uden at give nogen grund inden for 14 dage efter indgåelse af aftalen.
2. For at udøve sin fortrydelsesret vil forbrugeren informere virksomheden i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, der gives af virksomheden.
Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelsesret
- Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, er omkostningerne ved returnering udelukkende for forbrugerens regning.
- Hvis forbrugeren har betalt et beløb, skal virksomheden sikre, at det fulde beløb tilbagebetales til forbrugeren inden for 14 dage efter, at forbrugeren har udtrykt ønske om at gøre brug af sin ret. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer returneres, for eksempel ved hjælp af bevis for levering af posten
Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten
- Virksomheden kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret i det omfang, der er fastsat i stk. 2 og 3 i denne artikel. Udelukkelsen af fortrydelsesretten er kun gyldig, hvis virksomheden angiver dette tydeligt i tilbuddet, i det mindste i tide til indgåelse af aftalen.
- Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:
a. At virksomheden har etableret i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;
b. Det er helt klart personligt;
c. Det kan ikke returneres på grund af deres art;
d. Det forfaldes hurtigt eller bliver absolut;
e. Den pris, der er udsat for udsving på det finansielle marked, som virksomheden ikke har indflydelse på;
f. Til individuelle aviser og magasiner;
g. Til lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvis forbruger har brudt forseglingen;
h. Hygiejneprodukter, der er forseglet, og hvem der er forbruger, har brudt forseglingen. - Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:
a. om indkvartering, transport, restaurant eller fritid, der skal udføres på en bestemt dato eller i en given periode
b. tjenester, som levering med udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren startede inden afkølingsperioden er udløbet;
c. Væddemål og lotterier.
Artikel 9 - Prisen
- I den periode, der er nævnt i tilbuddet, stiger priserne på de tilbudte produkter / tjenester ikke med undtagelse af prisændringer på grund af ændringer i momssatser.
- I modsætning til det foregående afsnit kan virksomheden tilbyde produkter, hvis priser er udsat for udsving på det finansielle marked uden for virksomhedens kontrol med variable priser. Disse udsving og det faktum, at eventuelle priser er variable, vil blive nævnt i tilbuddet.
- Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter indgåelse af aftalen er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovbestemte regler eller bestemmelser.
- Prisstigninger form 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de er aftalt på forhånd med virksomheden og:
a. de er resultatet af lovbestemte forskrifter eller bestemmelser; eller
b. forbrugeren har beføjelse til at opsige kontrakten den dag, hvor prisstigningen træder i kraft. - Priserne i tilbuddet af produkter eller tjenester inkluderer moms for forsendelse inden for EU, Liechtenstein, Norge, Storbritannien og Schweiz, priserne i tilbuddet af produkter eller tjenester er eksklusive moms for forsendelse uden for EU, Liechtenstein, Norge , Storbritannien og Schweiz.
- Alle priser forbeholdes for trykfejl. Virksomheden er ikke ansvarlig for trykfejl. Ved forkert udskrivning af
- virksomhed er ikke forpligtet til at levere produktet i henhold til den forkerte pris.
Artikel 10 - Overholdelse og garanti
- Virksomheden garanterer, at produkter og / eller tjenester opfylder kontrakten, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til pålidelighed og / eller brugbarhed og på datoen for indgåelse af aftalen eksisterende lovbestemmelse og / eller regering regler. Hvis det er aftalt, angiver virksomhederne også, at produktet er egnet til anden end normal brug.
- En garanti fra virksomheden, producenten eller importøren ændrer ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan hævde i henhold til aftalen med virksomheden.
- Eventuelle mangler eller forkerte leverede produkter skal rapporteres skriftligt til virksomhederne med X dage / uger efter levering. Produkterne skal returneres i originalemballagen og i ny tilstand.
- Virksomhedens garantiperiode svarer til fabriksgarantiperioden. Virksomheden er ikke ansvarlig for produkternes ultimative egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren eller for nogen rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produkterne.
- Garantien gælder ikke, hvis:
- De leverede varer er blevet repareret og / eller ændret af tredjeparter og / eller forbrugeren.
- De leverede varer udsættes for usædvanlige omstændigheder eller på anden måde behandles skødesløst eller i strid med virksomhedens anvisninger og / eller på emballagen.
- Det ringeste helt eller delvist er resultatet af regler, som regeringen har spurgt eller vil stille om arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.
Artikel 11 - Leverings- og udførelsesordre
- Virksomheden vil tage størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse og / eller levering af ordrer og tjenester.
- Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har meddelt virksomheden.
- Accepterede ordrer sendes straks, men ikke senere end 30 dage efter ordrebesked, medmindre forbrugeren har givet tilladelse til, at en længere leveringsperiode overholdes. Hvis levering er forsinket, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist gennemføres, modtager forbrugeren en besked og har ret til at opsige kontrakten uden straf.
- Alle leveringstider er vejledende. Overskridelse af en periode giver forbrugerne ingen ret til kompensation.
- I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med stk. 3 i denne artikel vil virksomheden tilbagebetale det beløb, som forbrugeren allerede har betalt så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter opløsning.
- Hvis levering af et bestilt produkt viser sig umuligt, forsøger virksomheden at levere et erstatningsprodukt. Senest når leveringen foretages, rapporteres det, at en erstatningsartikel er leveret. Ved udskiftningsartikler kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved enhver returforsendelse afholdes af virksomheden.
- Risikoen for skade og / eller tab af produkter hviler på virksomheden indtil leveringstidspunktet til forbrugeren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. Til virksomhedens leveringsforpligtelse er opfyldt, når ordren en gang tilbydes forbrugeren.
Artikel 12 - Varighedstransaktioner: varighed, annullering og fornyelse
Annullering
- Hvis forbrugeren har indgået en kontrakt på ubestemt tid, der strækker sig til den regelmæssige levering af produkter (inklusive elektricitet), kan han til enhver tid opsige den i henhold til de gældende opsigelsesregler og med højst en måneds varsel.
- Forbrugeren, der havde indgået kontrakt i en bestemt periode, der strækker sig til regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, kan til enhver tid inden udgangen af den faste periode opsige aftalen i henhold til de gældende opsigelsesregler og på et varsel på en måned.
- Forbrugeren kan for de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:
- opsige og ikke være begrænset til annullering på et eller andet tidspunkt eller i en given periode;
- annullere mindst på samme måde som de er indgået af ham;
- annullere til samme opsigelsesperiode, som virksomheden har fastsat for sig selv.
Fornyelse
- Forbrugeren, der havde indgået kontrakt i en bestemt periode, der strækker sig til regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, kan muligvis ikke automatisk forlænges eller fornyes i en bestemt periode.
- Uanset foregående afsnit kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode, der strækker sig til regelmæssig levering af daglige eller ugentlige aviser og magasiner stiltiende fornys i en bestemt periode på maksimalt tre måneder, hvis forbrugeren har annullere den udvidede aftale i slutningen af forlængelsen med en varsel på en måned.
- En aftale for en bestemt periode, der strækker sig til regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, kan kun forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren når som helst kan annullere med en varsel på højst en måned og en varsel på maksimalt tre måneder med en aftale, der strækker sig til det almindelige, men mindre end en gang om måneden, og som leverer dagbøger, ugeblade og magasiner.
- En aftale for en bestemt periode, der strækker sig til levering af en prøveperiode eller introduktion af aviser, ugeblade og magasiner (prøve- eller introduktionsabonnement) slutter automatisk og fortsætter ikke automatisk efter prøveperioden eller introduktionen.
Varighed
- Aftaler med en varighed på mere end et år kan til enhver tid annulleres efter et år og med en varsel på højst en måned, medmindre rimelighed og retfærdighed er en indsigelse mod opsigelsen inden den aftalte varighed.
Artikel 13 - Betaling
- For så vidt som ikke andet er aftalt, skal forbrugernes skyld betales inden for 7 arbejdsdage efter afkølingsperioden ex artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en service skal beløbene være betalt inden for 7 hverdage efter, at forbrugeren har modtaget bekræftelsen på aftalen.
- Forbrugeren har pligt til at rapportere unøjagtigheder i betalingsdata, der leveres eller angives uden forsinkelse, til virksomheden.
- I tilfælde af manglende betaling med lovbestemte begrænsninger har virksomheden ret til at overføre rimelige omkostninger til forbrugeren at opkræve gebyr.
Artikel 14 - Klageprocedure
- Virksomheden har en klageprocedure og håndterer klager ved at udfylde klageproceduren.
- Klager over udførelsen af kontrakten eller en ordre skal beskrives fuldstændigt og tydeligt og sendes til virksomheden inden for 7 dage efter, at forbrugeren har fundet fejlene.
- Klager håndteres inden for 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver længere behandlingstid, vil virksomheden inden for 14 dage svare med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
- Hvis klagen ikke kan løses under fælles høring, opstår der en tvist, der er modtagelig for tvistbilæggelsen.
- Med klager, der ikke kan løses i fælles høring, har forbrugeren mulighed for at kontakte Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl). Stichting WebwinkelKeur mægler gratis. Hvis der ikke er nogen løsning efter mæglingen, har forbrugeren mulighed for at indgive klagen til Stichting GeschilOnline, Stichting GeschilOnlines beslutning er bindende. Forbrugeren og virksomheden er enige i denne bindende beslutning. Indsendelsen af en tvist til voldgiften er ikke gratis. Forbrugeren skal betale omkostningerne ved voldgiften. Desuden kan beboere, der bor i EU, bruge den europæiske tvistbilæggelsesplatform til at indgive en klage for at nå til en udenretslig løsning. Denne platform er tilgængelig på http://ec.europa.eu/odr, men vi vil råde dig til først at kontakte Stichting WebwinkelKeur.
- En klage suspenderer ikke virksomheden for sine forpligtelser, medmindre virksomhederne skriftligt angiver andet.
- Hvis forbrugerklagen er velbegrundet, har virksomheden mulighed for at udskifte eller reparere de leverede produkter gratis.
Artikel 15 - Tvister
- Hollandsk lov finder udelukkende anvendelse på enhver tvist, aftaler og ordrer, selvom forbrugeren bor i udlandet.
- Wien-salgskonventionen finder ikke anvendelse.
Artikel 16 - Yderligere eller andre vilkår
Yderligere undtagelser fra disse generelle vilkår og betingelser må ikke være til skade for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares på en tilgængelig måde på et holdbart medium af forbrugeren.